Kapcsolathekker

Gyermek szeretetnyelv-teszt: elsődleges és másodlagos szeretetnyelv

 

 

Gyermek szeretetnyelv-teszt

Mi a gyermeked elsődleges és másodlagos szeretetnyelve?

 

 

Olvasd el az alábbi kérdéseket és írd fel a gyermekedre leginkább illő válaszok betűjelét: válaszd ki mindenhol azt a KETTŐT, amelyik a felsoroltak közül a leginkább jellemző a gyermekedre!

Előfordulhat, hogy több állítást is igaznak érzel, ahogy az is, hogy egyet sem igazán. Azt a kettőt jelöld meg mindenhol, melyeket első olvasásra inkább a gyermekedre jellemzőnek érzel!

Írd le valahová, hogy melyik pontban melyik betűket választottad.

 

1. Minek örülne leginkább a gyermeked, ha mit mondanál neki? Válassz a felsoroltak közül kettőt!

Hoztam neked valamit! C

Képzeld, ma megragasztottam a játékodat! D

Most van egy órám, hogy azt csináljunk, amit szeretnél! E

Vigyelek egy darabon? A

Nahát, ebben te vagy közülünk a legügyesebb! B

 

2. Melyik jelenti a legnagyobb boldogságot e gyermeked számára? Válassz kettőt!

Ha kettesben elmész vele valahová. E

Ha szorosan megöleled. A

Ha segítesz neki megcsinálni, amit elkezdett. D

Ha szóban megdicséred. B

Ha adsz neki valamit. C

 

3. Mi az, amire soha nem mondana nemet? Válassz kettőt!

Beszélgetsz velem valamiről? E

Van kedved az ölemben elaludni? A

Ez neked elég jól megy, ugye? B

Hozzak neked valami apróságot? C

Segítenél nekem főzni? D

 

4. Mivel szerezhetsz neki nagy örömet? Válassz kettőt!

Azzal, ha segítesz rendet tenni a szobájában. D

Azzal, ha átölelve tartod, miközben vártok valamire. A

Azzal, ha gratulálsz neki a jó teljesítményéhez. B

Azzal, ha közös programot szervezel vele kettesben. E

Azzal, ha váratlan ajándékkal kedveskedsz neki. C

 

5. Hogyan szokta gyermeked leggyakrabban kifejezni a szeretetét a családtagok, például a testvére felé? Válassz kettőt!

Gyakran és lelkesen dicséri: Jól van, ügyes voltál! B

Gyakran megöleli, simogatja. A

Gyakran készít neki valamilyen apróságot, rajzol neki vagy ad neki valamit: egy darabot az édességéből de akár kavicsot, játékot is. C

Gyakran és sokáig játszik a testvéreivel, szívesen és akár hosszasan beszélget velük. E

Gyakran és önként nyújt segítséget azokban a dolgokban, melyeket a testvéreinek kell elvégezniük, legyen az ház körüli teendő vagy a játék során felmerülő feladat. D

 

6. Mi az, amit gyakran kérdez meg tőled a gyermeked? Válassz kettőt!

Játszol velem? E

Megölelhetlek? Felveszel? Az öledbe ülhetek? A

Hoztál nekem valamit? C

Nézd, ezt én csináltam, ügyes vagyok? B

Nem sikerül megcsinálni, segítesz? D

 

7. Mivel lehet a legjobban megbántani a gyermekedet? Mi okozza a legnagyobb szívfájdalmat neki a felsoroltak közül? Válassz kettőt!

Ha valaki nem beszélget vele, vagy nem engedi, hogy ő végig mondjon neki valamit. E

Ha valaki gorombán ér hozzá, még akkor is, ha azzal nem okoz neki fizikai fájdalmat. A

Ha valaki lekicsinylően beszél róla, vagy kigúnyolja. B

Ha valaki elfeledkezik arról, hogy megígérte: hoz neki valamit. C

Ha valaki nem teszi meg, amit korábban megigért neki: például nem javítja meg a játékát akkorra, amikorra megbeszélte vele. D

 

8. Mi az, amiből számára sohasem elég? Válassz kettőt!

Kisebb és nagyobb ajándékok, meglepetések: bármilyen kézzelfogható, értékes vagy értéktelen dolog, amit tőled kap. C

Segítségnyújtás, az ő feladataiban való önkéntes részvételed, a gondjainak közös megoldása. D

Közös játék, beszélgetés, programok veled kettesben. E

Dicséret, gratuláció, a nagyrabecsülésünk hangoztatása. B

Dédelgetés, simogatás, egymás babrálása, cirógatás, odabújás. A

 

 

A teszt kiértékelése:

Mennyit választottál a betűkből? Számold össze!

Összesen: A …… B …… C …… D …… E …….

 

Ha megvannak az eredmények, azzal már ki is derítetted, hogy melyek a gyermeked legfontosabb szeretetnyelvei.

Íme:

A = Testi érintés

B = Elismerő szavak

C = Ajándékok

D = Szívességek

E = Minőségi idő

Amelyik szeretetnyelv betűjeléből a legtöbbet választottad, az a gyermek elsődleges szeretetnyelve. Ha két érték is magas, akkor gyermekednek két elsődleges szeretetnyelve vagy egy elsődleges és egy másodlagos szeretetnyelve van.

 

 

Mit is jelentenek ezek?

 

A = Testi érintés

Azok a gyermekek, akik ezt a szeretetnyelvet beszélik, az érintések útján érzik azt, hogy szeretjük őket. Az érintések fajtája a növekedésükkel ugyan változhat (a baba ölelgetése, felemelése, puszilgatása lassan a kamaszos közös sportolásba, vállveregetésbe, a fej simogatásába alakul), de ezek a gyermekek nagyobb korban is ugyanúgy igénylik a testi kontaktust szüleikkel, mint kiskorukban. Figyelem, a testi fenyítés ezeknél a gyermekeknél különösen nagy sérüléseket okozhat!

 

B = Elismerő szavak

Az ezt a szeretetnyelvet beszélő gyermekek akkor érzik szeretve magukat, ha a nagyrabecsülésünket, szeretetünket szavakba öntjük. Legyen szó a teljesítményükről vagy az érzelmeinkről, mindenképpen szükséges számukra a szóbeli megerősítés, enélkül nem éreznék a szeretetünket. Ezeknél a gyerekeknél a szóbeli sértések különösen mély sebeket ejthetnek.

 

C = Ajándékok

Az ajándékok szeretetnyelvét beszélő gyermekek számára a “csak úgy” adott ajándékok hatalmas jelentőséggel bírnak, általuk érzik szeretve magukat. Függetlenül attól, hogy kisebb vagy nagyobb, várt (pl.: születésnap) vagy váratlan ajándékkal kedveskedünk nekik, ha nem kérünk érte ellenszolgáltatást, akkor a szeretetünk kifejezéseként értékelik ajándékunkat és általában később is nagy becsben tartják azt.

 

D = Szívességek

Azok a gyermekek, akik a szívességek nyelvét beszélik, az általunk számukra nyújtott apró vagy nagyobb segítségeken keresztül érzik meg gondoskodásunkat, szeretetünket. Jellemzően, ha valakit kedvelnek, ők is szívesen fejezik azt ki szolgálatkész hozzáállásukkal, segítségnyújtással.

 

E = Minőségi idő

A minőségi idő nyelvét beszélő gyermekek az olyan közös időtöltéseken keresztül tapasztalják meg szeretetünket, amikor csak velük foglalkozunk, amikor figyelmünk kizárólag rájuk összpontosul. Számukra nem a közös programok hossza, hanem a minősége a meghatározó: akár pár percnyi együttléttel hatalmas örömöt szerezhetünk számukra, ha akkor azt érzik, hogy csak rájuk figyelünk.

 

 

Egy másik, gyermekek elsődleges szeretetnyelvét kimutató tesztet találhatsz itt.

A szeretetnyelvek fogalmának megalkotása Gary Chapman nevéhez fűződik. A gyermekek öt szeretetnyelvéról szóló könyvének magyar kiadása a következő: 2010. Gary Chapman, Ross Campbell: Gyerekekre hangolva – A gyerekek öt szeretetnyelve.

 

 


Továbbiakat a lenti cikkajánlóban vagy a blog facebook oldalán találsz: itt csatlakozhatsz hozzánk, hogy ne maradj le a friss cikkekről. Gyere, egyre többen vagyunk! 

Köszönöm, hogy olvasol, nézz vissza máskor is! 

Ha tetszett a bejegyzés, nagyon köszönöm, ha megosztod vagy a fb Tetszik gombbal (itt Kapcsolódó kép ) jelzed azt nekem. 

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!